15 Eylül 2015 Salı

9 GÜN


Esra Hanımı pastacılığa başladığım için Düş mahsulleri fırını instagram hesabından takip ediyordum sadece.

O en huzursuz günlerde, bloğa yazı yazmaya, beylik laflar etmeye takatim olmadığı günlerde bir gönderisiyle dikkatimi çekti. Daha 1 günlük miniminnacık bir kedi yavrusunu evine değil ciğerine almıştı sanki. Ben dahil bir çok insanın umudu oldu göbek bağı hala üstünde olan Muffin. 

                                


Çok dua edin diye haykırışlarını paylaştı takipçileriyle çekinerek, insanları sıkmaktan korkarak. Ama ekliyordu;

Hani dua edecek bu kadar şey varken ülkede kedi yavrusu mu kaldı diye düşünecek olabilir.

Onlara iyi bir haberim var.

Dualar kontörlü değil.

Edince bitmiyor.

Ekstra fatura da yazmıyor.

Allah duayı çok seviyor…Hani vaktiniz varsa araya Muffin için de iyi dilekleri sıkıştırın.

Bu cümleler öyle sıradan değildi. Çok etkilendim ne kadar doğru söylüyordu bu melek kadın.

Çok iyi anlıyordum onu.İki kedi annesiyim( bazen anne kelimesini yakıştıramayıp abla diyenler olsa da) Ve gözlerinin içine bakıyorum hergün mutlular mı diye.

Bu kadar savunmasız bir can için didindi durdu. Köpeği Face bile onu incitmekten korkarcasına nezaketini bozmadı. Tahmin ediyorum hiç uyumadığını, nefesini dinlediğini, gözyaşlarını saklayamadığını.

Azıcık halsiz diye gönderilerini paylaştığında sürekli dua ettik hepimiz. Sabahları uyanır uyanmaz instagramı açtım acaba muffin nasıl diye, iyiydi de. Derin bir ohhh…

Dün akşam yine halsiz olduğunu söyledi, çok dua ettik ama bu sabah bir annenin yürek yarasıyla içim sızladı. Höyküre höyküre ağladım ben de onunla. Sanki bizim evin miniğiydi. Ne çok çabalamıştı oysaki, ne büyük bir umuttu hepimize kanlı günlerde. O nefes aldıkça hepimize nefes olmuştu ama son nefeslerini yine biricik meleğinin, annesinin kucağında vermişti.

9 gün. Kısacık bir ömür, bir mucizeydi. Ölümünü paylaştığında çok yaralayıcı bir mesaj gelmiş. Bu kadar şehit haberi varken diye soze baslayan birileri bu umudun melek oluşundaki üzüntümüzü abartılı bulmuş. Acımasızlık... Evet Esra Hanım çok haklı Allah kimseyi kontörlü yürek olmakla lanetlemesin. Acılarımızı sevgisiz yürekleriyle karartmaya çalışanlar için bir sözüm var; o acılar tertemiz sizin maalesef hiç hissedemediğiniz kadar.

Bilenler bilir hayvanlar benim hassas noktam. Görüyorum ki her acıda sürekli hayvanlarla bir kıyaslama var. Kıyaslarla ve Esra Hanımın dediği gibi kontörlü yürekle yaşayanların yetiştirdiği toplum yüzünden biz “İnsanca” yaşayamıyoruz.

Bir köpek ufacık bir meleği bağrına basmışken "insan" acıları tekmeliyor, insani duyguları tokatlıyor. Bırakın bizi nolur, çünkü biz kıyas yapmayı beceremiyoruz Yaradılanı seviyoruz Yaradandan ötürü. Hepsinin acısını ciğerimizde hissediyoruz, ne mutlu bize yüreğimiz kontörlü değil.

Affetme beni yaşatamadım seni… Çok dokundu çok. Takdir-i ilahi. Bu güzel duygular size yeter Esra Hanım her iki cihanda. Haddim değil belki ama sizi yazmadan edemedim. Yaradanın gönlü ancak böyle kazanılır. O kocaman yüreğinize ve ruhunuza sımsıkı sarılıyorum. Muffin görevini tamamladı, hepimize sevgiyi hissettirdi ve gitti. Gördük ki hepimize sevgi lazım. Kendi melek olmadı sadece size de bir çift kanat hediye etti.

İnanın Muffin'i biz de unutmayacağız.

Sizi bu kadar bile olsa tanıdığıma çok sevindim.

Sevgiler

Senem

3 yorum :

  1. NE KADAR ETKİLEYİCİ VE İÇTEN ANLATMIŞSIN MUFFİN'İ VE ESRA HANIMI,
    Gönlü sevgi ve merhamet dolu olan insanlarla karşılaştırsın Yaradan bizleri,
    Dualar gitmiştir de Muffin de senin söylediğin gibi görevini yapmış melek olmuştur sonra,
    Keşke tüm insanlar senin ve Esra hanım gibi duyarlı, içten ve sevgi dolu olsa
    tüm dünyada birlik beraberlik olur asla savaş olmaz, kimse kimseyi öldürmek için yarışmaz aksine,
    sizler gibi yaşatmak için çabalar
    Güzellikler sizinle olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ah maviannecim tesekkurler. Tesaduf degil diyoruz ya karsilasmamiz,hakikaten de degil.o sizin gonlunuzun guzelligi. Seviyorum sizi :*

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil